måndag 28 september 2009

Tillbaka i Östersund.

Som sagt, tillbaka i Östersund efter en vecka i Hammarn. Rätt skönt men samtidigt har den här dagen varit otroligt lång eftersom Nattis först var på praktik från innan jag klev upp till runt fyra. Så var hon hemma ett par timmar, så pass att vi hann handla och laga mat, och sen for hon till Gräfsåsen på styrelsemöte i någon hundklubb. (Från och med nu kommer jag referera till allt Nattis gör som involverar hundar/hundägare till "hundgrejor"). Så för att sysselsätta mig idag har jag tränat, pluggat, suttit vid datorn, dammsugit och skurat lägenheten, spelat gitarr och suttit vid datorn ännu mer.

Helgen blev som utlovad mycket angenäm med kalas x3, varav två födelsedagar och en utekväll. Den sistnämnda utspelade sig i Pålgård hos Johannes och Sofia med tacos, sprit och singstar för att sedan fortsätta nere på Hotell Hammarstrand. Och ni som har varit med på Hotellet någon gång vet nog att det är något magiskt med det stället som alltid ser till att kvällen blir lyckad. Åtminstone känner jag så!

Just! Nu kom jag på något kul! Jag ska ju på studiebesök på Milko i morgon, hade nästan glömt bort det. Spännande!
Något annat som jag precis insåg att jag faktiskt hade glömt helt och hållet är att ringa Jämtlamell för att eventuellt få komma på studiebesök där också. Jag och Nattis har nämligen pratat lite smått om att kanske flytta till Hammarstrand och med tanke på att Stugun ligger precis mittemellan ÖSD och HMD så skulle det kunna vara lämpligt att eventuellt praktisera och få in en fot där.
Flyttfunderingarna är dock högst spekulativa än och tyvärr är det ju inte är samhälle på uppgång vi pratar om. Det blir väl jobb för både mig och Nattis som får styra utgången.

Nog för nu!

Inga kommentarer: